Top 5 przekąsek na wiosnę

Wiosna to czas, gdy dni stają się coraz cieplejsze i ostatni dzwonek na poprawę formy przed latem. Właśnie dlatego warto zmienić nie tylko garderobę, ale także nawyki żywieniowe. Pomoże nam to poprawić samopoczucie i sprawi, że będziemy wyglądać promiennie.  

 

Na wiosenno-letni czas warto porzucić ciężkostrawne dania. Najlepiej przygotowywać lekkie i sycące potrawy. Podpowiadamy, co jeść, by ochłodzić się w ciepłe dni i zadbać o formę.

 

1. Koktajle

Szybka i prosta w przygotowaniu alternatywa drugiego śniadania lub podwieczorku. Dodatkowo przygotowując ją nie musimy trzymać się przepisu. Wystarczy, że zbierzemy ulubione warzywa lub owoce, zblendujemy je i mamy gotową zdrową, szybką i sycącą przekąskę. Największym hitem, już od kilku lat są zielone koktajle. Wśród korzyści płynących z ich spożywania można wymienić m.in. utratę zbędnych kilogramów, wzrost poziomu energii, redukcję łaknienia oraz poprawę stanu naszej cery. Dodatkowo pijąc zielone koktajle dostarczamy organizmowi błonnika potrzebnego do wsparcia układu trawiennego i usunięcie z naszego ciała zbędnych toksyn.

 

2. Chłodniki

W naszym wiosennym menu powinny znaleźć się także zupy, które jednocześnie nas nasycą oraz ochłodzą. Mowa oczywiście o dobrze wszystkim znanych chłodnikach. Mamy tutaj duże pole do popisu, bowiem z każdego warzywa lub owocu możemy przygotować smaczną i pełnowartościową zupę na zimno. Warto podkreślić, że chłodniki świetnie nadają się do ugaszenia pragnienia, a poza tym regenerują siły. Dzięki temu, że zawierają bardzo dużo witamin i związków mineralnych wzmacniają organizm i działają uodparniająco.  – Chłodniki coraz częściej goszczą na polskich stołach. Poza walorami smakowymi przynoszą ciału upragnione orzeźwienie. Zupy na zimo przygotowane z owoców idealnie nadają się na podwieczorek, a te warzywne z dodatkami sucharów lub groszku ptysiowego to doskonały wybór na obiad –  komentuje Arkadiusz Drążek z ZPC Brześć, rodzinnej firmy produkującej wyroby z ciasta ptysiowego.

 

3. Lemoniada

Jest to jeden z najbardziej orzeźwiających napojów, jakie istnieją. Dodatkowo w odróżnieniu do innych napojów orzeźwiających i soków z kartonu, ma jedną wielką zaletę – jest niskokaloryczna i zawiera ogromną dawkę składników odżywczych, które korzystnie wpływają na cały nasz organizm. Można ją zatem wprowadzić do niemal każdej diety odchudzającej. Dzięki swoim właściwościom oczyszczającym i aktywującym metabolizm lemoniada przynosi największe korzyści, gdy spożywamy ją na pusty żołądek. Dopiero co rozbudzony organizm o tej porze najlepiej realizuje funkcje przyswajania cennych substancji odżywczych.

 

4. Lody dla ochłody

Nie ma lepszego sposobu na ochłodę w ciepłe dni niż lody. Najlepiej te zrobione własnoręcznie. Można wykorzystać do tego sezonowe owoce. Deser przygotowany z domowych lodów będzie idealnym rozwiązaniem na wiosenne popołudnie lub wieczór. Dodatkowo na tej chwili zapomnienia nie ucierpi nasza linia. Naukowcy potwierdzają, że jedząc sorbety nie musimy obawiać się o naszą talię. Dzieje się tak, ponieważ nasz organizm, żeby zachować odpowiednią temperaturę ciała potrzebuje spalić dwa razy więcej kalorii niż przyjęliśmy podczas jedzenia lodów.

 

5. Chrupkie przekąski

Przekąską, po którą warto sięgać nie tylko wiosną, ale i przez cały rok są bakalie i nasiona. Suszone śliwki, morele, orzechy czy migdały dostarczą nam niezbędnych witamin i minerałów, a dodatkowo nasycą i pozwolą przeczekać czas między posiłkami. To również bogate źródło błonnika, który wspomaga pracę naszego układu pokarmowego. Ogromną zaletą nasion jest fakt, że można je z łatwością włączyć do naszej diety – poza spożywaniem ich w formie przekąski, możemy dodać np. siemię lniane czy czarnuszkę do sałatki czy koktajlu. – Na rynku pojawia się coraz się coraz więcej przekąsek, po które możemy sięgać bez obaw. Na półkach można już znaleźć batony zbożowe czy słomki ptysiowe z dodatkiem nasion. To doskonała przekąska na wycieczki czy pikniki – dodaje Arkadiusz Drążek z ZPC Brześć.

 

Sięgając po wyżej wymienione dania i przekąski możemy być pewni, że zaspokoimy swoje zachcianki na małe co nieco. Dodatkowo odżywimy swój organizm i zadbamy o formę przed nadchodzącym sezonem letnim.

 


Drukuj   E-mail
Publikacja: Sebastian Kubiak

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież