Społeczny aspekt działalności dla wielu deweloperów to istotny element biznesu. Firmy zdają sobie sprawę, że o ich wartości decyduje nie tylko mierzalny zysk, ale również wpływ jaki wywierają na otoczenie. Ów wpływ z jednej strony pomaga pozycjonować markę, z drugiej zaś przyczynia się do rozwoju infrastruktury, kultury, okolicy i społeczeństwa. A to wartości nie do przecenienia. Jak więc deweloperzy angażują się w lokalne inicjatywy i w strategii rozwoju firmy ujmują CSR?

 

CSR to Społeczna Odpowiedzialność Biznesu. Oznacza, że firmy biorą odpowiedzialność za swoje działania i uwzględniają w nich społeczne interesy. Angażują się w różnego rodzaju przedsięwzięcia społeczno-kulturalne, które nie przynoszą bezpośrednich zysków, zaś dbają o ocenę i zaufanie. Tendencję wzrostową zainteresowania CSR-em wśród deweloperów widać każdego roku. Wartością dodaną dla otoczenia z pewnością są działania podejmowane przez Agrobex, firmę która od blisko 20 lat wspiera lokalne inicjatywy. – W prowadzonej przez nas polityce stawiamy nie tylko na jakość, ale także działania prospołeczne. Wśród takich przedsięwzięć warto wymienić wsparcie dla szkół, przedszkoli, Misterium Męki Pańskiej, Nocy Muzeów, przedstawień dla chorych dzieci z poznańskich szpitali. Miłośnicy aktywności fizycznej cenią organizację imprez siatkarskich, takich jak Agrobex Memoriał Gołasia czy Amica Cup Szamotuły. Agrobex wspiera także sekcję koszykówki dziewczyn , organizował Indywidualne Mistrzostwa Polski w Squasha oraz przez blisko dwa lata prowadził szkółkę piłkarską dla prawie 300 dzieci w Swarzędzu. Ogromną popularnością cieszy się także cykl biegów 5x5. W ostatnim czasie „wzięliśmy” również pod opieką Diunę - nosorożca z poznańskiego zoo – podkreśla Lucyna Jarczyńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu firmy Agrobex. Działalność w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu jest również sukcesywnie prowadzona przez EBF Development – Każdego roku angażujemy się w pomoc dzieciom. Sponsorujemy też parę tancerzy, wspieramy Osiedlowy Klub Sportowy „Piastowskie” oraz inicjatywę „Ludzie dla ludzi” Mecenat Złotego Serca – zaznacza Izabela Letka z zielonogórskiego biura sprzedaży EBF Development. Dużym zaangażowaniem wykazuje się Proxin Ogrody. Spółka aktualnie finansuje budowę przystanku autobusowego, który powstanie na osiedlu, usprawniając tym samym komunikację z centrum. – Angażujemy się również w akcje społeczne, takie jak piknik na powitanie lata – zauważa Marlena Zapalska, prezes spółki Proxin Ogrody. Wsparcie dla lokalnej społeczności płynie też ze strony Poz Iwest. – Wspieramy inicjatywy sportowe i kulturalne. Niedawno byliśmy partnerem festynu w Plewiskach w gminie Komorniki – mówi Elżbieta Sobierajska z biura Poz Inwest.


Z roku na rok deweloperzy coraz chętniej angażują się w lokalne inicjatywy. Sponsorują różnego rodzaju lokalne wydarzenia czy wspierają inicjatywy charytatywne. Przykładem jest Kos-Dom, który regularnie sponsoruje Dni Swarzędza czy gminne dożynki w Zalasewie. – Staramy się aktywnie uczestniczyć w życiu mieszkańców naszych osiedli. Dlatego właśnie angażujemy się lokalnie. Na koncie mamy również wsparcie Dni Lubonia, szkoły lubońskiej czy akcji Deweloperzy Dzieciom – mówi Jan Kaczmarek reprezentujący firmę Kos-Dom. Następną firmą udzielającą się lokalnie jest Greenbud Development, który wspiera finansowo Dni Swarzędza oraz rodzinny piknik w ramach Dnia Dziecka w Rabowicach. – Lokalnie pomagamy również zwierzętom. Przekazaliśmy karmę dla schroniska w Skałowie – zauważa Kinga Błaszkowiak, specjalista ds. sprzedaży i marketingu Greenbud Development. Aktywnością w ramach CSR może pochwalić się też KDM Deweloper. Firma wspiera młodzieżową drużynę piłkarską "WKS" w Witaszycach, w gminie Jarocin, gdzie realizuje swoje inwestycje. Dzięki wsparciu ze strony dewelopera, młodzi piłkarze otrzymali nowe stroje meczowe i treningowe oraz sprzęt sportowy. Z kolei Sky Investments w Komornikach współuczestniczył w przygotowaniach rodzinnego festynu – Zorganizowaliśmy rodzinny konkurs plastyczny pod nazwą „Nasz wymarzony dom”, którego celem było rozwijanie wyobraźni plastycznej dzieci, twórcza organizacja czasu oraz integracja wielopokoleniowa – mówi Agnieszka Jałoszyńska z firmy Sky Investments.


W program z zakresu społecznego zaangażowania doskonale wpisuje się akcja Deweloperzy Dzieciom, która każdego roku organizowana jest przez Mission Public Relations w Poznaniu. Inicjatywa zrzesza deweloperów, którzy w imię szczytnego celu – pomocy najmłodszym potrzebującym – łączą siły i wywołują uśmiechy na twarzach wielu dzieci. Wśród deweloperów znajdują się wcześniej wspomniane firmy, jak również m.in. Quadro Development, More Place, KM Building, Nowa Murowana czy Enklawa Winogrady. – To wyjątkowa i transparentna akcja charytatywna, którą z ogromną przyjemnością wsparliśmy – mówi Tomasz Pietrzyński z firmy More Place. Podobnie sytuację ocenia Maciej Bartczak z KM Building. – To zaszczyt, mogąc uczestniczyć w tak radosnej i potrzebnej inicjatywie, jesteśmy jej wierni już kilka lat. Ponadto bierzemy również udział w akcji Szlachetna Paczka. Z kolei inwestor Nowej Murowanej podkreśla. – Cieszymy się, że po raz kolejny mogliśmy dołożyć swoją cegiełkę, aby sprawić radość dzieciom z domów dziecka. – Deweloperzy Dzieciom to akcja, którą już na stałe wpisujemy do naszego kalendarza. Nie tylko budujemy, ale systematycznie wdrażamy program Społecznej Odpowiedzialności Biznesu – dodaje Krystian Cybulski, inwestor osiedla Enklawa Winogrady. – Z niecierpliwością czekamy na kolejną odsłonę eventu Deweloperzy Dzieciom, którą z pewnością w tym roku wesprzemy – mówi Piotr Hryniewicz z firmy Inwestycje Hryniewicz.pl.

 

Publikacja: Sebastian Kubiak

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

­