Eksperci z firmy Kaspersky odpowiedzialni za rozwiązanie Kaspersky Safe Kids przeanalizowali zanonimizowane żądania wyszukiwania wpisywane w internecie przez dzieci w listopadzie – w okresie, gdy sporządzają one zwykle listy prezentów, jakie chciałyby otrzymać na Boże Narodzenie. Najpopularniejszą grę stanowił Roblox, najbardziej pożądaną zabawką były klocki LEGO, natomiast najpopularniejsze wyszukiwania dotyczące muzyki to zespoły BTS oraz BLACKPINK reprezentujące nurt K-pop.


Boże Narodzenie zbliża się wielkimi krokami, co oznacza, że ludzie na całym świecie przygotowują się do świąt. Jako że ich głównymi „beneficjentami” są dzieci, niektórzy rodzice i członkowie rodziny mogą mieć problemy z pomysłami na prezenty. Firma Kaspersky zaleca rodzicom, aby sprawdzili w internecie, jakie są ich główne zainteresowania młodych ludzi, aby mieli pewność, że tegoroczne prezenty będą trafione.

 

Według najnowszej analizy firmy Kaspersky opartej na zanonimizowanych metadanych dobrowolnie dostarczonych przez użytkowników programu Kaspersky Safe Kids, w listopadzie dzieci wykazywały największe zainteresowanie w kilku obszarach. Najpopularniejsze kategorie stanowiły gry wideo, muzyka, sklepy i zakupy, zabawki, kreskówki, usługi i platformy, postacie fikcyjne, hobby oraz aktywności, jak również konsole do gier. Trzy najważniejsze spośród tych zainteresowań to gry (44%), muzyka (14%) oraz zakupy (10%).

 

Dzieci szukające gier w internecie wykazały największe zainteresowanie takimi produkcjami jak: Roblox (23%), Among Us (21%) oraz Minecraft (20%). Inne popularne gry to Gacha Life (16%) oraz Fortnite (11%).

 

Chociaż w sprzedaży pojawiły się niedawno konsole nowej generacji, nieoczekiwanie dzieci najczęściej szukały nienowego już urządzenia Nintendo Switch (42%), z kolei na drugim miejscu znalazło się PlayStation (36%), a na trzecim Xbox (22%). Najbardziej pożądane gry na konsolę Nintendo Switch to Mario, Animal Crossing oraz The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

 

Gatunek muzyczny K-pop, który królował na listach przebojów w ostatnich latach, nadal cieszy się dużą popularnością na całym świecie, także wśród dzieci. Dotyczyła go niemal połowa wyszukiwań „muzycznych” (48%) i były one zdominowane przez dwa zespoły: BTS (58%) oraz BLACKPINK (42%).

 

Dzieci niezmiennie uwielbiają zabawki. 51% wyszukiwań z tej kategorii stanowiły klocki LEGO. Na kolejnych miejscach uplasowały się lalki Barbie (22%), zestawy Playmobil (11%) oraz lalki L.O.L. (8%). Jeśli chodzi o dziecięcą obsesję na punkcie klocków LEGO, młodzi użytkownicy szukają zwykle różnych specjalnych edycji klocków LEGO — w zależności od swojej ulubionej gry, filmu czy postaci. Najpopularniejsze zestawy LEGO są związane z następującymi seriami i elementami popkultury: Among Us, Harry Potter, Gwiezdne Wojny, Ninjago, Technic, City, Friends oraz Minecraft.

 

Rodzicom, którzy jeszcze nie wybrali prezentu dla swoich dzieci, specjaliści z firmy Kaspersky zalecają poszukanie prezentów z branży gier, związanych z koreańską popkulturą, jak również rozważenie pewniaka – klocków LEGO. Warto jednak poprzedzić wybór rozmową z dzieckiem, aby dowiedzieć się, kim są jego idole i czym faktycznie się interesuje.

 

Publikacja: Sebastian Kubiak

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

­