Jedna czwarta (27%) graczy na całym świecie wstydzi się tego, ile czasu poświęca grom, i ukrywa ten fakt przed rodzicami – wynika z globalnego badania1 firmy Kaspersky. Problem ten stał się tematem dyskusji podczas panelu na żywo „Mums Got Game”.


Nowe badanie, zlecone przez firmę Kaspersky i przeprowadzone przez organizację Savanta w listopadzie, dotyczyło grania w gry komputerowe w 2020 r. i obejmowało 5 031 respondentów z 17 krajów. Badanie miało na celu przyjrzenie się, jak zmieniła się dynamika między graczami a ich rodzicami, oraz zastanowienie się, jak można przełamać bariery oraz stygmatyzację.

 

Według graczy biorących udział w badaniu wstyd związany z graniem w gry wideo wynika z wciąż pokutującej stygmatyzacji tej aktywności2, która często postrzegana jest jako „niezdrowa” (61%) lub „negatywnie wpływająca na mózg" (42%).

 

Największe rozczarowanie graczy wynika z tego, że mimo dostrzegania wielu pozytywnych aspektów gier – takich jak rozwój kreatywności (43%), umiejętności społecznych (34%) czy rozwiązywania problemów (31%) – ich rodzice są mniej skłonni zainteresować się ich pasją, głównie dlatego, że samo granie, jak i społeczne elementy tej aktywności są zupełnie inne niż w przypadku takich rozrywek jak kino czy muzyka. Połowa graczy (47%) uważa, że gdyby ich rodzice otworzyli się na gry, ich ogólne relacje uległyby poprawie.

 

1 Badanie „Generation Game" zostało przeprowadzone przez organizację Savanta na zlecenie firmy Kaspersky w listopadzie 2020 r. wśród 5 031 respondentów w ponad 17 państwach. Wszyscy uczestnicy badania mieli poniżej 35 lat, równomiernie reprezentowali płeć, wiek oraz warunki socjoekonomiczne, uważali się za graczy i grali na komputerze PC co najmniej 5-10 godzin tygodniowo

2https://www.researchgate.net/publication/316553677_Negative_Stereotypes_of_Online_Gamers_and_the_Communication_Consequences

 

 

Publikacja: Sebastian Kubiak

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

­