Magic of Y z globalnymi ambicjami

Magik Y, autor największego w Polsce kanału o magii i iluzji zmienia strategię i otwiera się na rynek zagraniczny. Jako pierwszy polski twórca YouTube działający od początku w rodzimym języku, zdecydował się na całkowite tworzenie w języku angielskim. Nowe działania rozpoczyna od współpracy przy globalnej akcji marki Coca Cola. 

 

Globalne wydatki na reklamę w internecie wciąż wzrastają. Rośnie także znaczenie video w strategiach marketingowych. Jak wynika z badania Salesforce, w 2018 roku 66 proc. budżetu na reklamę cyfrową trafi między innymi do YouTube, a 65 proc. firm w ostatnich miesiącach zwiększyło inwestycje w reklamę video online. Pomimo tej tendencji stawki za wyświetlenia reklam (CPM) dla twórców działających na terenie kraju nadal są kilkakrotnie niższe niż te dla twórców działających na globalnym rynku YouTube. To jednak tylko jeden z argumentów przemawiających za międzynarodową ekspansją Y.

 

- Działania firmy już od jakiegoś czasu mają charakter globalny. Nagrywamy video z gwiazdami światowego formatu. Za nami pierwsze pokazy w Europie. Naturalnym krokiem w rozwoju jest otworzenie się na zagranicznych reklamodawców i partnerów. Tłumaczenie filmów na inne języki to za mało. Przejście na język angielski niweluje wszystkie dotychczasowe bariery. - mówi Y, autor kanału Magic of Y.

 

Do tej pory nikt z polskich twórców YouTube nie zdecydował się na taki krok. Były próby tłumaczenia polskich filmów na kilka języków lub kanał od początku był prowadzony w innym języku. To jednak pierwsza sytuacja, w której świetnie prosperujący kanał całkowicie zmienia strategię działania, pozostawiając dla polskich widzów jedynie napisy. Są już pierwsze efekty nowej strategii. Jej przyjęcie pozwoliło na współprace z globalnym odziałem marki Coca Cola.

 

- Specyfika tematu kanału pozwala nam na konkurencję z najlepszymi twórcami. Obecnie jesteśmy jednym z 5 największych kanałów YT iluzjonistycznych na świecie. Z sukcesem w Polsce pokazujemy jak robić iluzję na najwyższym poziomie. Fani od dłuższego czasu zachęcali nas do wyjścia na świat. Chcą, aby najlepszy magik był właśnie z Polski. Czas więc na nowe wyzwania. – dodaje Y.

 

Obecnie kanał Y ma ponad 740 000 subskrypcji i prawie 60 milionów wyświetleń. Miniony rok pozwolił Y na mocny krok do przodu. Firma Magic of Y stała się spółką i wydawnictwem. Na koncie twórcy pojawiła się książka „13 kroków by stać się magicznym” oraz autorski program Magia Y emitowany na kanale TVN Style. Czy Y oczaruje widzów z całego świata i stanie się inspiracją dla polskiego rynku YouTube? Czas pokaże.



Film, w którym Y wyjaśnia powody zmiany strategii: http://bit.ly/MagicofY_zmiana 

 


Drukuj   E-mail
Publikacja: Sebastian Kubiak

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież